Dela nyhet
Samlad och utförlig information om Horredscupen 20 April
17 apr, 08:01 1 kommentar
Då vi har fått lite frågor angående cupen på lördag av er föräldrar och vi själva känner att vi inte har varit super tydliga i vår information kommer här lite mer samlad och utförlig info.
Samling för alla 08:15.
Vi har en gemensam samling innan cupen kör igång så att alla barn får samma information ( även ni föräldrar ) Att vi har två lag anmälda är för att barnen skall få lite mer speltid. Hade vi vetat att det var så många barn som ville vara med hade vi anmält tre lag.
Så för att förtydliga, vi åker alltså dit som ett lag med 8 matcher som skall spelas, vi kommer därför inte ha två bestämda lag utan byta in och flytta runt lite både under och mellan matcherna. Därför är det bra att alla är på plats. Det är fyra perioder i varje match så laget kommer byta fyra gånger under 1 match.
Även för oss ledare är detta med cup helt nytt så vi får helt enkelt lära tillsammans. Och utvärdera och ändra efteråt om något inte fungerade alls. Och om du som förälder känner att du vill ge tips om förbättringar så tar vi gärna emot det.
På samlingen på morgonen skall vi gå igenom reglerna i 3 mot 3 spel med era barn och hur vi tackar domare och det andra laget efter match, vi skall prova matchdräkter, ta lagbild och värma upp, vi skall också prata om att vara en bra lagkompis och att vi är där för att lyfta varandra.
Vi tycker också att det är bra för barnen att de som inte är med och spelar på planen känner att de ändå är en del av laget och att stå vid sidan om och peppa och heja är en viktig del i att vara en del av ett lag och lyfta fram sina kompisar.
Detta gäller även de som spelar i lag ett efter deras sista match, vi vill att de stannar kvar då vi tänker ha en snabb samling efter alla matcher är färdig spelade. Då alla spelare kommer att få medalj.
Vi vill också samla in alla matchdräkter och höra lite hur barnen har tyckt att det har varit, Och ge dem en stor applåd för hur duktiga de har varit.
Påminnelse:
Barnen behöver ha med: vattenflaska, benskydd, varma kläder, något att äta och en ansvariga vuxen.
Har du frågor eller synpunkter? kommentera gärna här nedanför.
Vi ser fram emot en riktigt kul dag med er och era barn!
Kommentarer
Jenny N. 17 apr, 08:56
Det här ska bli roligt! Supertaggad på en första cup 😃